03.10.2015 12:33

5 Skäl Att Älska Unified Communications För Ditt Företag

Termen Unified Communications används sedan en tid tillbaka ofta av leverantörer av informationsteknik. Termen sammanfattar integrationen av telefonitjänster, unified messaging (det vill säga samma inkorg för e-post, röstmeddelanden och fax), snabbmeddelanden inom företag, konferenswebb och tillgänglighetsstatus för användaren genom en enda innovativ erfarenhet för anställda och personal som hanterar och underhåller infrastrukturen.

 

Unified Communications är en företagskommunikationslösning som stöds på ett virtuellt privat IP-nätverk med samma egenskaper och funktioner som de vanliga telefoniplattformarna. Detta möjliggör sömlös integration av mobil teknik, IT och andra fasta tjänster. Dessutom krävs det inga andra rösttjänster som integrerar fast och mobil åtkomst. Fem bra skäl för att införa denna teknologi i ditt företag genom en telefonväxel med Unified Communications kan vara:

  1. En omedelbar förbättring av produktiviteten, snabbheten och flexibiliteten i ditt samarbete med dina kunder och leverantörer kan göra en stor skillnad gentemot konkurrenterna.
  1. Att snabbt kunna lösa olika typer av problem och att med stor smidighet hitta information eller kunna ta kontakt med människor på flera olika sätt. Att ändra eller dela informationen i realtid, presentera den i ett internt forum eller för kunden från den anställdes egen webbplats eller från en avlägsen plats med en mobil anslutning till nätverket i organisationen. Alla dessa exempel är funktioner som Unified Communications kan erbjuda ditt företag.
  1. Med hjälp av denna tjänst kan du implementera kommunikationstillämpningar som till exempel Instant Messaging, Unified Messaging, webbkonferenser och videosamtal. Dessa förenas med användarens skrivbord och ger kapacitet att hantera alla meddelanden. Kommunikationen i ett företag är en av grundpelarna i dess struktur. Att kunna göra detta från olika platser runt om i världen revolutionerar vårt sätt att göra affärer.
  1. Att alltid ha tillgång samt att kunna använda dig av fjärråtkomst. Denna funktion ger användarna möjlighet att komma åt det interna företagsnätverket från valfri enhet, var som helst och när som helst. Det går till exempel att redigera och dela olika dokument, utbyta idéer med mera.
  1. Möjligheten till närvaro i realtid låter dig och företaget utan några som helst problem se och kontakta andra användare. Du kan undvika onödiga kostnader genom att försöka hitta dem och lämna dem olika typer av meddelanden.

Alla dessa fördelar kan alltså hjälpa ditt företag att hantera tiden mer effektivt genom snabbare interaktion. Därigenom kan du öka graden av kundtillfredsställelse och ökad produktivitet för de anställda och deras förmåga att ge svar på kundernas önskemål. Unified Communications förvandlar företagets vanliga telefoner och datorer till en virtuell kommunikationsplattform. En av de största fördelarna är att systemet integrerar alla former av tillgänglig kommunikation i en och samma plattform.

—————

Tillbaka